luni, 16 septembrie 2013

Doamna doctora sau doamna doctor, cum e corect?



      Sunt sigura ca pentru voi intrebarea din titlu e fara rost, desigur ca se spune corect doamna doctor. Cuvantul "doctora" nici nu exista in dictionar, cu toate astea am auzit deseori pe la televizor de la diverse ...doamne, spunand ca "doamna doctora a facut si a dres tra la la". Ma scartaie tare la urechi cand aud acel cuvant, spune dom'le medic, doctorita, ce vrei tu, dar nu doctora. Sau alta minunatie pe care o aud extrem de des (si mai nou o vad), folosirea prepozitiei "dupa" in loc de "de pe". Se spune corect "stelele de pe cer stralucesc", nu "stelele dupa cer"! Sau "cartea de pe masa", nu "cartea dupa masa"...
     
   

15 comentarii:

doamnnee! disper cand ii aud cu doctora lor =))

:)) doamna doctora , de asta nu am auzit .

Vai cat urasc si eu expresiile astea doua stalcite!Faza cu dupa o aud din ce in ce mai des la cei din Focsani si cand ajung la ei in oras imi vine sa-mi astup urechile :)) nu ca as avea ceva cu ei, insa parca doar in zona aia am auzit dupa dupa dupa :))

Mie-mi spuiii? Auzi...doctora :|

Inseamna ca esti norocoasa, bucura-te cat mai poti (eventual nu deschide tv-ul!)

Eii, sa zicem ca te grabesti si gresesti cu "datorita" si "din cauza", se mai intampla...cu totii gresit. Dar doctoraaaa?

Aoleu, chiar asa, "erea" :))))

Noroc ca in viata reala nu am treaba cu oameni din astia, ma mai trezesc si eu sa deschid televizorul si sa ma mir de ce aud, incat mi se termina viata reala...intru intr-un s.f., cum sa zici "doctora"? Am facut postarea asta pentru ca am auzit-o pe o tipa cum a repetat asta in emisiuni diferite, prima data ma gandeam ca o fi si ea nestiutoare si o corecteaza cineva...dar cand am auzit-o iar, Doamne! Nu mai am ce sa zic :|

Pe asta cu doctora nu am auzit-o, dar asta de care zic, eu sunt foarte atenta pentru ca profesoara de romana a pus mare accent pe ea si la stiri nu zic deloc corect...si sunt atenta de fiecare data

Uhh, n-am treaba cu Focsani, nu stiu pe nimeni de acolo, deci nu stiu cum vorbesc :)))

Eu din pacate am vazut si pe un blog mult iubitul "dupa", si nu era un blog cu 3 vizitatori :D

Sa-i lasam pe aia de la stiri in pace :))))

si pe mine ma seaca aceste exprimari si inca multe altele pe langa!

De acord :)
Toti gresim, mai stalcim cuvintele, dar macar pe cele simple sa le zicem corect :D Eu de exemplu incurc "mostra" cu "monstra" :))))

Pffff, ar fi atat de multe de zis despre astfel de cuvinte stalcite...cel mai tare ma enerveaza cei care folosesc "dupa" in loc de "de pe" si "decat" in loc de "doar"!! Pur si simplu n-am mai rezistat si i-am zis unei colege de facultate care tot zicea "vreau sa-mi cumpar X lucru dupa ebay!" : "Stii ca nu e corect sa zici dupa? Corect e "de pe". Mi-a zis ca stie doar ca asa e cool sa spui si de asta zice si ea.
Prima oara am zis ca poate a gresit dar nu, mereu facea aceeasi greseala. Faza e ca nu e proasta deloc tipa, nici analfabeta dar foloseste expresii din astea stalcite/incorecte si inca n-am inteles de. Nu mi se pare un motiv bun ca "e cool"!
M-am racorit putin, uneori chiar nu-mi vine sa cred cat de ignoranti pot fi unii...:(

Chiar e cool sa zici "dupa" il loc de "de pe"? :)))) Ce poate sa fie asa "cool" nu-mi dau seama...
Lasa, nu te mai supara, asa is unii oameni si n-ai cum sa-i schimbi.

Trimiteți un comentariu